Supervisor Logistiek
Over ons
Service Best International (SBI) is de B2B specialist voor wat betreft ‘one stop shopping’ op het gebied van auto-, fiets-, motor- en aanhangeraccessoires. In de loop der jaren is SBI uitgegroeid tot een internationaal opererende onderneming in Eindhoven. Eigen merken worden handig gecombineerd met een verscheidenheid aan A-merken. Wij zijn hiermee een toonaangevende speler in de markt binnen de Benelux met de ambitie om nog verder internationaal te groeien.
In ons nieuwe warehouse van 13.500m2 onder de rook van Eindhoven vind je onder andere: verschillende ADR-compartimenten, een magazijnindeling met een regulier racking systeem en een OSR-shuttle systeem met goods-to-man stations. Hier verwerken wij 2 tot 2,5 miljoen order lijnen per jaar. Om dit in goede banen te leiden zijn wij momenteel op zoek naar een:
Supervisor Logistiek
Als Supervisor logistiek ben je verantwoordelijk voor verschillende afdelingen in ons magazijn, denk hierbij aan inbound, outbound en returns. Jij geeft hier samen met een collega supervisor leiding aan 20 tot 30 personen.
Je hebt sterke leiderschapsvaardigheden en streeft naar voortdurende verbetering van processen om de productiviteit te verhogen.
Wat ga je doen?
Je begint je dag met een grondige dagstart, waarbij je je team op de hoogte brengt van eerdere resultaten, de doelstellingen voor die dag en andere belangrijke zaken zoals veiligheid. Gedurende de dag schakel je voortdurend tussen de verschillende afdelingen in het magazijn om de optimale output voor die dag te bereiken. Je bent actief aanwezig op de werkvloer en stuurt bij waar nodig. Uiteraard sta je altijd open voor vragen en opmerkingen van je collega’s. Bovendien weet je hoe je de verschillende vaardigheden en competenties van je teamleden effectief kunt inzetten.
Daarbij is het van belang dat je:
- Processen zo optimaal mogelijk laat verlopen en waar nodig met uitgewerkte en onderbouwde verbetervoorstellen komt;
- Openstaat voor de mening van anderen (luisterend oor), maar ook beslissingen durft te nemen in het belang van het bedrijf;
- De juiste mensen op het juiste moment op de juiste plaats hebt werken;
- De Operations Manager op de hoogte houdt van escalaties;
- Goed en slecht nieuws gesprekken voert met je teamleden;
- Jaargesprekken en eventuele verbetertrajecten voert, en deze verder onderbouwt. Daarnaast houd je wekelijks een vinger aan de pols bij jouw team.
Wie ben jij?
- Je beschikt over HBO werk- en denkniveau als starter of MBO met meerdere jaren ervaring in het aansturen van een team;
- Je hebt affiniteit met de logistieke sector;
- Je hebt kennis van systemen zoals Outlook, Excel, SQL en basiskennis van processen binnen een ERP/WMS-systeem. Specifieke ervaring met Dynaman (WMS) is een pré;
- Jij hebt een energieke aanpak, zelfs in een dynamische werkomgeving, en je bent in staat om effectief de juiste prioriteiten te bepalen;
- Je bent proactief en werkt nauwkeurig om de gewenste resultaten te behalen;
- Je bent communicatief sterk en beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed (andere talen zijn een pré);
- Je benadert het werk met een positieve instelling en brengt energie in het team, waarbij je ook ruimte hebt voor een grapje.
Wat bieden wij?
- Een interessante en uitdagende fulltime functie binnen ons team;
- Een fijn team met gedreven collega’s die samen streven naar uitstekende resultaten;
- Een dynamische organisatie met informele sfeer en korte lijnen;
- Een salaris dat past bij jouw kennis, vaardigheden en ervaring, inclusief een ploegentoeslag van 15%;
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals 26 verlofdagen, pensioenregeling, personeelskorting op ons assortiment en overige;
- Mogelijkheden voor persoonlijke groei en ontwikkeling, afgestemd op jouw individuele behoeften;
- Bovendien kun je deelnemen aan onze activiteitencommissie, waar we minimaal twee keer per jaar leuke activiteiten organiseren met diverse collega’s;
- Tevens heb je de mogelijkheid om te lunchen in onze bedrijfskantine, waar je tegen een gereduceerd tarief samen met collega’s kunt genieten van een heerlijke lunch.
Enthousiast geworden?
We nodigen je uit om te solliciteren. We horen graag waarom je interesse hebt in deze functie en waarom je denkt geschikt te zijn. Natuurlijk ontvangen we ook graag jouw CV. Je kunt dit mailen naar ron.maas@servicebest.com.
We hanteren een sollicitatieproces bestaande uit twee rondes, waarbij we de geschiktheid van kandidaten voor de functie beoordelen. Daarnaast streven we ernaar om alle sollicitanten binnen twee werkdagen na het versturen van hun sollicitatie van een reactie te voorzien.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!
Neem contact met ons op
Heeft u vragen voor ons? Neem gerust contact met ons op!
Contactgegevens
Service Best International
De Schakel 60
5651 GH Eindhoven
T: + 040 230 2300
E: vacatures@servicebest.com
Service Best International is in 1954 opgericht als groothandel in auto-, fiets-, motor- en truckaccessoires en is in de loop der jaren uitgegroeid tot een internationaal opererende onderneming die duizenden klanten over de hele wereld bereikt. Een slim doordacht assortiment met ruim 10.000 artikelen wordt geleverd aan groothandels, distributeurs, retailers, detail- en vakhandel en doe-het-zelf kanaal. Al jarenlang is Service Best International marktleider in de Benelux met de ambitie om internationaal, zowel online als offline verder door te groeien als B2B specialist met een uniek one-stop-shopping concept.
Ons bedrijf is klant- en servicegericht, integer, no nonsens, collegiaal, informeel en oplossingsgericht. Om ons professionele team uit te breiden, zijn we op zoek naar jou!