E-commerce Manager (fulltime)

 

Over ons

Service Best International (SBI) is een toonaangevende B2B-specialist op het gebied van ‘one-stop shopping’ voor auto-, fiets-, motor- en aanhangeraccessoires. Door de jaren heen zijn we uitgegroeid tot een internationaal opererende onderneming. Ons sterke aanbod omvat zowel eigen merken, zoals Carpoint, Valma en Dresco, als een breed assortiment aan bekende A-merken. Met deze combinatie zijn we een belangrijke speler in de Benelux. Dankzij onze bewezen expertise en een sterk merkportfolio werken we vol ambitie aan de verdere internationale uitbreiding van onze activiteiten en het betreden van nieuwe markten.

Functieomschrijving 

De e-commerce sector blijft in een ongekend tempo groeien en als E-commerce Manager bij Service Best speel jij een sleutelrol in het benutten van deze kansen. Je bent verantwoordelijk voor het behalen van omzet- en margedoelstellingen binnen de e-commerce kanalen en het ontwikkelen, implementeren en continu optimaliseren van onze online verkoopstrategieën. Met behulp van data-analyses en e-commerce dashboards identificeer je groeikansen, verbeter je prestaties en vergroot je de zichtbaarheid van onze merken. Je geeft leiding aan het e-commerce team en werkt nauw samen met collega’s van inkoop en marketing om strategische en operationele resultaten te monitoren, bij te sturen en nieuwe groeiplannen te realiseren. Dankzij jouw visie en aanpak til je onze e-commerce activiteiten naar een hoger niveau.

Jouw verantwoordelijkheden 

  • Ontwikkelen en implementeren van een internationale e-commerce strategie, inclusief de optimalisatie van online verkoopstrategieën voor alle e-commerce kanalen zoals Bol.com, Amazon (vendor/seller), het SBI B2B-platform en de integratie van nieuwe verkoopplatforms.
  • Ontwikkelen van data gedreven rapportages en KPI’s om de prestaties van de onlinekanalen continu te monitoren en verbeteren.
  • Het creëren en implementeren van geïntegreerde (online) 360° marketingcampagnes (Bol/Amazon Advertising) die merkbekendheid vergroten en bijdragen aan omzetgroei, in samenwerking met interne teams en externe partners.
  • Het analyseren van verkoopgegevens en klantgedrag met behulp van data-analysetools om conversiepercentages en klanttevredenheid te verhogen.
  • Actief signaleren van trends en kansen binnen de markt om strategisch nieuwe klanten aan te trekken, bestaande relaties uit te breiden en de internationale expansie te versnellen.
  • Samenwerken met logistiek en IT om ervoor te zorgen dat operationele processen, zoals voorraadbeheer en levering, naadloos aansluiten bij onze e-commerce activiteiten.
  • Optimaliseren van operationele workflows en systemen om de efficiëntie alsook de effectiviteit van e-commerce activiteiten te waarborgen.
  • Voortdurend monitoren van markttrends en concurrentieanalyses uitvoeren om te anticiperen op veranderingen en zo de strategie hierop verder af te stemmen.
  • Het coachen en begeleiden van het e-commerce team, stimuleren van professionele groei en creëren van een inspirerende werkomgeving gericht op samenwerking en succes.

    Wat breng je mee? 

    • HBO+/WO-niveau in een relevante richting, zoals Bedrijfskunde, Marketing en/of Digital Commerce.
    • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare (leidinggevende) e-commerce functie, bij voorkeur binnen een internationaal opererende organisatie.
    • Je hebt aantoonbare ervaring met het beheren en optimaliseren van marketplaces zoals Bol.com, Amazon Vendor en andere toonaangevende platformen.
    • Je bent commercieel gedreven, flexibel, creatief en resultaatgericht, met een sterke focus op groei en innovatie.
    • Je beschikt over uitstekende vaardigheden in het ontwikkelen en uitvoeren van digitale marketing- en verkoopstrategieën. Je combineert makkelijk een strategische visie met een hands-on uitvoering.
    • Je bent analytisch sterk en hebt een scherp inzicht in data-analyse en performance management.
    • Ervaring in het aansturen en ontwikkelen van multidisciplinaire teams binnen een dynamische en snel veranderende omgeving.
    • Je bent bereid om operationele werkzaamheden op te pakken naast je strategische en tactische verantwoordelijkheden.
    • Je hebt uitstekende communicatieve en presentatievaardigheden in zowel het Nederlands als Engels.


    Wat bieden wij?

    • Een uitdagende functie binnen een dynamisch en groeiend bedrijf met korte lijnen in een informele sfeer.
    • Ruimte voor eigen initiatief en professionele groei.
    • Een competitief salaris en een aantrekkelijk pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden.
    • De kans om impact te maken en actief bij te dragen aan de positionering van onze merken op de markt.

     

    Solliciteer nu! 

    Heb jij de visie en energie om Service Best International om onze Omnichannel groei naar een hoger niveau te tillen? Stuur je CV en motivatiebrief naar onze HR-afdeling via vacatures@servicebest.com. We kijken uit naar jouw sollicitatie!

    Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!

    Neem contact met ons op

    Heeft u vragen voor ons? Neem gerust contact met ons op!


    Contactgegevens

    Service Best International
    De Schakel 60 
    5651 GH Eindhoven

    T: + 040 230 2300
    E: vacatures@servicebest.com

    Service Best International is in 1954 opgericht als groothandel in auto-, fiets-, motor- en truckaccessoires en is in de loop der jaren uitgegroeid tot een internationaal opererende onderneming die duizenden klanten over de hele wereld bereikt. Een slim doordacht assortiment met ruim 10.000 artikelen wordt geleverd aan groothandels, distributeurs, retailers, detail- en vakhandel en doe-het-zelf kanaal. Al jarenlang is Service Best International marktleider in de Benelux met de ambitie om internationaal, zowel online als offline verder door te groeien als B2B specialist met een uniek one-stop-shopping concept.

    Ons bedrijf is klant- en servicegericht, integer, no nonsens, collegiaal, informeel en oplossingsgericht. Om ons professionele team uit te breiden, zijn we op zoek naar jou!